Příběh Overtones – 12 skladeb • 12 historických kytar

Život muzikanta na volné noze mi přináší střídání dlouhých období práce a těšení se na výsledek a krátkých chvilek uvolnění a radosti z dosažení cíle. Momentálně prožívám tu druhou fázi. Kytarové album, které jsem chystal poslední rok a půl, je na světě. Jak vznikl nápad natočit sólo kytarovou desku a jaký je její koncept jsem popsal v tomto článku při spuštění crowdfundingové kampaně na podporu jejího vzniku. Kampaň byla úspěšná a deska už je k dostání jako CD s obsáhlým bookletem. Kromě desky vznikl také sešit s kytarovými tabulaturami ke všem skladbám.

Ondra Kozák – Overtones

 

Skladby a kytary na desce:

  1. Whiskey Before Breakfast (traditional) | Maurer 16″, Larson Brothers · 1935
  2. Grandfather’s Clock (Henry Clay Work) | Gibson Nick-Lucas-Special · 1926
  3. Killing Me Softly with His Song (Charles Fox, Norman Gimbel) | Martin OM-18 · 1930
  4. Welcome, Milady! (Ondra Kozák) | Washburn „New Model“ Style 305 · ca. 1890
  5. Wildwood Flower (Joseph Philbrick Webster) | Martin D-12-35 · 1968
  6. Fire on the Mountain (traditional) | Gibson Southern Jumbo · 1944
  7. Homage to David Grier [Engagement Waltz, Eye of the Hurricane] (David Grier) | Martin 000-28 · 1938
  8. Me and His Guitar (Ondra Kozák) | Martin 00-18 H sb · 1940
  9. La fille aux cheveux de lin (Claude Debussy) | Gibson L-0 black · 1942
  10. Homage to Michal Vavro [Acoustic Colours, Streamer, Industrie, Gracias a Tý] (Michal Vavro) | Martin D-18 · 1937
  11. Wheel Hoss (Bill Monroe) | Martin D-28 · 1944
  12.  Alone in Eden (Ondra Kozák) | Martin 2-21 · 1889

CD, booklet a TAB

Co obnáší „udělat desku“

Sólová kytara hraná trsátkem je pro mě velká výzva, která dává velký prostor mé hudební zálibě – aranžování. Skladby jsem začal chystat na konci roku 2017 a jejich první část nahrál v německém Ulmu v listopadu 2018. Druhou část jsem natočil v dubnu 2019. Tehdy vznikla i většina fotek pro booklet a od té doby jsem všechny fáze relizace projektu dokumentoval na video. V průběhu 45 dní trvající crowdfundingové kampaně, která skončila v půlce června 2019, jsme s grafičkou Slávkou Franclíkovou pracovali na podobě obalu, bookletu a sešitu s tabulaturami. Editoval a míchal jsem audio, psal texty a finalizoval tabulatury (většinu skladeb jsem měl zapsanou již před nahráváním, ale všechny bylo potřeba upravit podle výsledné nahrávky), chystal jsem doprovodná videa, příspěvky pro kampaň a odměny pro přispěvatele. Úspěšná kampaň mi přinesla nejen prostředky na dokončení projektu, ale zejména ten těžko popsatelný pocit, když vaše tvorba někoho zajímá. Tohoto zájmu si nesmírně cením, protože má mnohem reálnější podobu než líbítko na sociální síti (i když i ty mě velmi těší a dodávají energii!).

Práce na desce a věcech okolo mi zabrala zhruba dvakrát až třikrát víc času, než jsem předpokládal. Touhle dlouhodobě vysledovanou konstantou bych rád korigoval své plány do budoucna. Tentokrát mi k dodržení všech termínů, které jsem si stanovil, nestačilo ani 10 dní, které se mi v životě neplánovaně objevily díky zrušené rodinné dovolené na konci května.

Poděkování

Projekt by nikdy nevznikl bez dvou lidí – mého přítele Ludvíka, který mě královsky hostil během natáčení v Ulmu a seznámil mě se svým kamarádem, který vlastní cennou sbírku starých nástrojů a z pochopitelných důvodů chce zůstat v anonymitě. Díky jeho velkorysosti a nadšení pro věc (sám je muzikant a výrobce kytar) jsem mohl desku natočit v klidu jeho domova a využít jeho fotoarchiv pro booklet. Dále si mé veliké díky zaslouží

  • Slávka Franclíková za bezvadnou práci na designu
  • Lee Bidgood za korekci anglické verze všech textů
  • všech 113 crowdfundingových přispěvatelů, kteří se rozhodli mi důvěřovat a koupili si něco, co bylo v surovém stavu zatím jen v mé hlavě a na pevném disku
  • moje žena Marta za pomoc s přípravou odměn a za trpělivost (když jsem fyzicky přítomen a myšlenkami jinde)

 

Ukázky z desky a bookletu:

 

Objednat album
Objednat sešit s tabulaturami

 


Protože jsem člověk zvídavý, zajímalo by mě, jak se vám ukázky nebo deska (pokud ji máte) líbí. Budu rád, když mi to napíšete do komentářů pod článkem. Děkuji!

10 komentářů u „Příběh Overtones – 12 skladeb • 12 historických kytar“

  1. This is wonderful…so nicely played, and so very interesting with the contrasting instruments. I was especially drawn to the 12-string tune as my first Martin was a D-12-35 from around ‘68, And as many say…’wish I’d have kept it.

    Thank you…and I’ll see if I can follow the thread to purchase the recording and book.

    Odpovědět
    • Hi Mauri, thank you for your kind words! You can order the CD and TAB book here. If it doesn’t work for you, just let me know your mailing address and I’ll send you the stuff and PayPal info.

      Thanks,

      Ondra

      Odpovědět
  2. Ahoj Ondro, ukázky jsou naprosto luxusní jsi úžasný hráč na kytaru mandolínu.
    Rád Tě poslouchám.
    Přeji Ti hodně elánu a radosti do další práce.

    Odpovědět
  3. Ahoj Ondro, poslouchám tvojí desku. A zjistil jsem, že to nejde najednou. Jak píšeš, nahrávky vznikaly postupně a stejně postupně mi jde i poslouchání. Jsou to skutečně úžasné skladby a brilantně zahrané. Moc se mi líbí.

    Všech posluchačům doporučuji při poslechu nespěchat a také nepřeskakovat, podobně jako u gramofonové desky.

    Ondro, zdravím a díky

    Odpovědět

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..